پشتیبانی واتساپ
سوالات متداول

سوالات متداول

تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹

از آنجایی که سوالات متداول وجود دارند که کاربران به صورت مکرر از مدیتیشن سنتر می پرسند ما در مدیتیشن سنتر تصمیم گرفته ایم که در این مقاله به این سوالات متداول پر تکرار پاسخ بدهیم تا شما عزیزان هرچه سریعتر به پاسخ خودتان دست پیدا کنید. همچنین ما تصمیم گرفته ایم که پاسخ هارا کوتاه و دقیق نگه داریم تا در وقت شما عزیزان هم صرفه جویی کنیم ولی برای مطالعه ی بیشتر لینک مقالات مرتبط با سوالات متداول در پاسخ گذاشته شده است که شما در صورت علاقه میتوانید مقالات را مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره ی “مدیتیشن سنتر”

مدیتیشن سنتر چه سایتی است؟

مدیتیشن سنتر یک سایت تولید محتوا در زمینه ی مدیتیشن و سلامت است که این محتوا به صورت مقالات علمی و دورهای شنیداری همراه با مربی مدیتیشن به روز رسانی میشود.

هدف از تاسیس مدیتیشن سنتر چیست؟

در مدیتیشن سنتر جامعه ی ما در صدر اولویت های ما قرار دارد. ما به عنوان عضوی از جامعه ایران بر آن شدیم تا با تکنیک های مدیتیشن که تاثیر مثبت آن تکنیک ها توسط علم ثابت شده است آرامش را انتشار دهیم و قدمی در جهت کاهش رنج برداریم. هر فردی که در مدیتیشن سنتر عضو می شود و مدیتیشن کردن را شروع می کند یک سفیر آرامش است و اصلی ترین وظیفه ی هر فرد دعوت از بقیه برای پیوستن به این زنجیره ی آرامش و انتشار آن در سر تا سر جامعه است.

مسئولیت مدیتیشن سنتر در برابر مشتریان چیست؟

مدیتیشن سنتر خود را ملزم می داند که اخلاق را در همه ی زمینه ها رعایت کند. ما واقعیت ها را صادقانه می گوییم و تمام تلاش خود را در جهت جلب رضایت مخاطبان به کار میگیریم و از مخاطبان خود انتظار داریم که با دعوت دوستان یا آشنایانشان به سایت مدیتیشن سنتر و یا شبکه های اجتماعی آن ما را در جهت هدف خود که انتشار آرامش در جامعه ی ایران است یاری دهند. قطعا بازتاب زنجیره ی آرامش در جامعه به خودمان باز خواهد گشت و همه سهمی از آن خواهیم داشت.

محتوای سایت مدیتیشن سنتر چیست؟

محتوایی که در مدیتیشن سنتر قرار میگیرد به صورت مقالات و پادکست های علمی مدیتیشن است. مقالات رایگان بوده و افراد از طریق مقالات میتوانند بدون نیاز به مربی مدیتیشن اقدام به مدیتیشن کنند. پادکست های علمی مدیتیشن رایگان نبوده و افراد پس از خرید این پادکست ها میتوانند در پنل کاربری خود از این پادکست های نهایت استفاده را ببرند.

وجه تمایز مدیتیشن سنتر چیست؟ آیا انلاین بودن به معنی بی کیفیتی است؟

به طور قطع آنلاین بودن تمرینات به معنی با کیفیت تر بودن تمرینات مدیتیشن سنتر می باشد. مدیتیشن سنتر یک بستر آنلاین است که در هر زمان و هر مکان در دسترس شما خواهد بود ولی تمرینات حضوری مدیتیشن همیشه در دسترس افراد نیستند. به عنوان مثال هنگام مسافرت شما همواره میتوانید تمرینات خودتان را از پنل کاری خودتان انجام دهید و میزان موفقیت خود در پیشرفت تمرینانتان را مشاهده کنید. همچنین تمامی تمرینات با هدف و مقصود مورد نیاز شما تولید شده اند ولی در کلاس های حضوری یک تمرین خاص را همگان باید انجام دهند. لازم به ذکر است تمامی مدیتیشن های تولیدی از منابع معتبر علمی خریداری شده اند پس نگرانی بایت کیفیت مقالات و پادکست ها وجود ندارد.

تا چه اندازه محتوای مدیتیشن سنتر معتبر است؟

اعتبار مقالات و دورهای ما نه تنها اعتبار گردانندگان سایت مدیتیشن سنتر است بلکه اعتبار دانشگاهای برتر و مجلات علمی و سلامت معتبر جهان است. تمامی محتوای تولیدی و تاثیرگذاری آن ها در مدیتیشن سنتر قبلا توسط علم اثبات شده است و هر مقاله دارای رفرنس مخصوص به خود میباشد تا مخاطب با خیالی آسوده به ارزش محتوا اعتماد کند.

راه های ارتباطی با مدیتیشن سنتر چیست؟

برای ارتباط با گردانندگان سایت مدیتیشن سنتر راهای ارتباطی زیادی تعریف شده است تا شما عزیزان به سریعترین زمان ممکن به پاسخ های خود برسید. برای این منظور لطفا صفجه ی تماس با ما را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد “مدیتیشن”

مدیتیشن چیست؟

به طورساده مدیتیشن یک مهارت و یک تجربه است. یک نوع تمرین برای پرورش دادن آگاهی و محبت است. با مدیتیشن ما ذهن را تمرین میدهیم که دارای فضای بیشتری شود و در آرامش بیشتری قرار بگیرد و در نتیجه ما آرامش , شفافیت , خرسندی , رضایت و محبت بیشتری را وارد زندگی خود و خانواده مان می کنیم. در تمرینات مدیتیشن ما به طور فزاینده ای یاد میگیریم که چطور در لحظه ی حال باشیم. لطفا مقاله ی مدیتیشن را مطالعه کنید.

فواید مدیتیشن چیست؟

اگر مدیتیشن را یک کیک در نظر بگیریم هر شخص بسته به توانایی و مهارت خود در مدیتیشن سهمی مناسب خود را بر میدارد که با افزایش این مهارت ها سهم هر شخص از کیک افزایش پیدا خواهد کرد ولی به طور خلاصه: ( مقاله ی فواید مدیتیشن )

  • 46٪ کاهش افسردگی و 31٪ کاهش اضطراب
  • کاهش 22٪ ذهن گریزی (حواس پرتی)
  • افزایش 11 درصدی در تاب آوری ذهنی(انعطاف پذیری)
  • 7.5٪ افزایش رضایت از زندگی
  • 12٪ کاهش استرس داشتند
  • کاهش 57 درصدی پرخاشگری
  • مدیتیشن احساسات مثبت را 16٪ و دلسوزی را 21٪ افزایش می دهد.

انواع مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن انواع مختلفی دارد که چندی از معروفترین آنها در مقاله انواع مدیتیشن اورده شده است.

چه کسانی میتوانند مدیتیشن کنند؟

تصور غلط درباره ی مدیتیشن این است که افرادی که از افسردگی یا استرس یا بی خوابی یا… رنج میبرند فقط باید مدیتیشن کنند درحالی که این تصور کاملا غلط است و متاسفانه مرزبندی بین افراد را ایجاد میکند. امروزه تمامی افراد موفق دنیا در همه ی زمینه ها اعم از کسب و کار و تجارت – پزشکی – ورزشی – سیاست – مدیریت و… تمرینات مدیتیشن را به صورت روزانه و منظم انجام می دهند. مدیتیشن مرز و بخش بندی بین افراد به وجود نمی آورد بلکه تمامی انسان ها را در حداعلی انسانیت میبیند و مزایا خود را به همه عرضه میدارد حتی کودکان و سالمندان هم به راحتی میتوانند مدیتیشن کنند و لذت ببرند.

از کجا شروع کنم؟ آیا به مهارت خاصی نیاز دارم؟

اگر شما در جستجوی دورهای علمی مدیتیشن هستید که تایید شده باشند میتوانید از مدیتیشن سنتر شروع کنید. مقالات مدیتیشن به معنای واقعی کلمه پر از محتوای با ارزش است که کاملا شما را آگاه میکند پس پیشنهاد ما اول خواندن مطالب و مقالات مدیتیشن سنتر است و بعد اگر تازه کار هستید حتما از دوره پایه شروع کنید تا باهم مهارت های زیربنایی را بسازیم. در ضمن برای شروع مهارت خاصی مورد نیاز نیست. (مقاله مدیتیشن برای مبتدی ها)

چه زمانی در طول روز مدیتیشن کنم؟

بنابر تحقیقات علمی مدیتیشن صبحگاهی برای افراد نتیجه ی بهتری را به همراه داشته است ولی این اصلا به این معنی نیست که مدیتیشن در شب فواید خود را از دست می دهد. افراد با توجه به زندگی شخصی خود تصمیم میگیرند که چه موقع بهترین زمان برای مدیتیشن کردن است. به عنوان مثال برای من شب قبل از خواب بسیار زمان مناسبی است چون خواب با کیفیت برایم اولویت دارد همچنین در محل کار حتما 5 دقیقه زمان استراحت را به مدیتیشن کردن اختصاص می دهم تا از فشار کاری کم کنم. جالب است بدانید ورزشکاران میتوانند در وسط یا آخر تمرینات خود مدیتیشن کنند تا کم کم مهارت خود را در تمرکز افزایش داده و بعد در حین تمرین با تمرکز به دست اورده مدیتیشن کنند همچنین مدیتیشن های مختلفی در هنگام پیاده روی و دویدن هم وجود دارد که بسیار تاثیرگذارند.

چند دقیقه مدیتیشن کنم؟

مدیتیشن کردن به معنی اختصاص دادن یک ساعت به تمرینات مدیتیشن نیست. افراد بسته به مهارت خودشان در زمینه ی مدیتیشن میتوانند زمانی برای مدیتیشن بین 5 تا ده دقیقه یا ده تا پانزده دقیقه یا پانزده تا بیست دقیقه را اختصاص دهند. البته افراد با مهارت حتی فراتر از بیست دقیقه هم به مدیتیشن کردن مینشینند.

چند مرتبه در طول روز مدیتیشن کنم؟

هرچقدر که نیاز داشته باشید میتوانید مدیتیشن کنید. در موقعیت های اضطراری که باید تصمیمات مهمی بگیرید میتوانید مدیتیشن کنید تا تصمیمات بهتری بگیرید یا در لحظاتی که عصبانی هستید مدیتیشن میتواند از عواقب بد ان جلوگیری کند.

چه نوعی از مدیتیشن در مدیتیشن سنتر ارائه می شود؟

ما مفتخریم که بگوییم در تلاش هستیم که به صورت بنیادین مدیتیشن را از دورهای پایه که مهارت های اولیه ی مدیتیشن را آموزش می دهد تا دورهای حرفه ای تر مانند ذهن آگاهی را تولید کنیم. تمامی دورهای مدیتیشن در مدیتیشن سنتر با هدف ساخته شده است که تمامی افراد جامعه بتوانند بسته به نیاز خود دورهای مناسب خود را تهیه کنند. تمامی این دورها به صورت guided یا راهنمایی شده یا به عبارت ساده تر همراه با مربی است تا شما عزیزان بتوانید از مدیتیشن نهایت بهره را ببرید.

36 نفر در حال مدیتیشن